zondag 22 juli 2012

Zaterdag 21 juli Boekverkoop Plus Tessemaker Stellendam

Gisteren heb ik een boekverkoop gehouden bij Plus Tessemaker in Stellendam.
Veel mensen hadden al een boek bij me besteld en konden deze boeken ook hier afhalen.
Ik liep de winkel binnen om 9.15 uur, terwijl ik om 10.00 uur pas "officiëel" zou gaan beginnen.
Nog geen 2 stappen had ik de winkel binnen gezet en vroegen er al mensen naar mijn boek en dat terwijl alles nog in de auto stond....

Ruim voor 10.00 uur was ik er wel helemaal klaar voor.....

Ik was behoorlijk zenuwachtig, want ik was toch wel bang dat er geen vraag naar zou zijn.
Achteraf was het jammer van mijn slapeloze nacht, want ik had me voor niets zorgen gemaakt.
Met de eigenaar had ik afgesproken dat ik er 30 zou inkopen voor de verkoop, naast de gereserveerde boeken. Hij had al voorgesteld om er 50 in te kopen, want zo zei hij: "Die raak je makkelijk kwijt"
Had ik maar naar hem geluisterd, want de verkoop liep als een trein!


Ik had zo'n beetje de hele dag aanloop en die 30 boeken waren dan al rond het middageten verkocht.
Gelukkig had ik een grote voorraad gereserveerde boeken en omdat er veel mensen die een boek gereserveerd hadden met vakantie zijn, heb ik de gok maar gewaagd om ze te verkopen aan iedereen die het boek wilde hebben. Ik wilde op deze dag geen "NEE" verkopen.
Alles bij elkaar zijn er gisteren 125 boeken verkocht. Een geweldig resultaat. Een resultaat om trots op de zijn.


Jammer genoeg was er nog wel een probleem!
Op een gegeven moment kwam iemand terug met een boek. Het boek bleek verkeerd gedrukt te zijn....... Heel vervelend!
Inmiddels zijn we er achter dat alle pagina's waar een foto op staat verkeerd in het boek staan.
Meteen hebben we het restant nagekeken en vonden we nog 15 foute exemplaren. Ik heb alleen geen idee hoeveel mensen er nu nog een verkeerd boek in hun bezit hebben.
Er zijn ook mensen die ik niet ken geweest om het boek te kopen, dus hoop ik ook deze mensen te traceren.
Heeft iemand een verkeerd boek of mocht iemand horen dat iemand een verkeerd boek in zijn bezit heeft, laat het even weten, dan kunnen we de boeken omruilen voor een nieuw boek!


Verder stond er ook een collectebus voor de Stichting Helpen Helpt en menigeen heeft hier iets ingestopt! Hartelijk bedankt hiervoor....
Dit geld gaat net als de opbrengst van het boek naar deze stichting!

Het was een hele geslaagde dag met een goed resultaat:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten