donderdag 3 mei 2012

Boek: Julian, onze kleine held

Na ruim 3 jaar bezig geweest te zijn om een boek te schrijven over de ziekteperiode en overlijden van Julian, kan ik nu eindelijk vertellen dat mijn boek uitgegeven gaat worden door Free Musketeers.
Deze week heb ik bericht gekregen dat ik dit jaar mijn boek daadwerkelijk in handen ga krijgen.
Het is een eerbetoon aan Julian en voor mij was het een uitlaatklep om alles van me af te schrijven.
De opbrengst van het boek wil ik graag schenken aan de stichting Helpen Helpt
Ik heb als titel gekozen:
Julian, onze kleine held

Tijdens de ziekteperiode van Julian heb ik een dagboek bijgehouden.
Op driejarige leeftijd kreeg hij een zeldzame vorm van leukemie. Onze dochter Mirthe was net geboren en zij was 4 dagen oud. We waren ontzettend blij dat we een gezonde dochter hadden. Onze wereld stortte op dat moment volledig in toen we hoorden dat ons oudste kind zo ernstig ziek was. Alleen d.m.v. een beenmergtransplantatie had Julian kans om te genezen. Helaas heeft Julian na bijna één jaar de strijd verloren en is hij op vierjarige leeftijd overleden.
Ik heb mijn dagboek herschreven en het is een zeer indrukwekkend verhaal over hoe Julian zich door alles heen sloeg en hoe wij het als ouders hebben volgehouden. Er staan hele leuke gebeurtenissen in beschreven en ook hele spannende en trieste momenten tijdens de ziekenhuisopnames. Hoe het ons steeds weer lukte om positief te blijven en ook hoeveel respect we hebben gekregen voor het medisch personeel. Zodra mensen met een ernstige ziekte te maken krijgen, stappen ze in een hele andere, moeilijke, maar ook bijzondere wereld: De ziekenhuiswereld!


Vandaag heb ik het contract gekregen van de uitgever. Zodra ik dit ondertekend en teruggestuurd heb, gaat het hele proces in werking. Ik krijg dan instructies hoe en wanneer ik wat moet aanleveren.
De kaft heb ik intussen ook ontworpen en kan ik deze tegen die tijd ook insturen. Ik hoop dat de vormgevers er mee akkoord gaan en misschien hebben zij ook nog ideeën om een mooie kaft te ontwerpen.
Verder wil ik nog een paar foto's in het boek, zodat mensen ook een beeld van Julian krijgen.

Als het goed is, komt het boek over zo'n 3 maanden uit, dus dat zou begin augustus zijn.

Ik moet ook zelf reclame gaan maken voor het boek en moet hiervoor 50 e-mailadressen verzamelen. De mensen die zich hier voor opgeven krijgen éénmalig een e-mail van Free Musketeers met de mededeling dat ze mijn boek kunnen bestellen. NIemand is dan uiteraard verplicht om het boek daarna daadwerkelijk te kopen, al zou dat wel leuk zijn natuurlijk.
Voor diegene die interesse in mijn boek hebben en wiens e-mailadres ik mag gebruiken voor de mailing, willen jullie dan een e-mail sturen naar: julianonzekleineheld@hotmail.com


Ik hou iedereen verder op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten